{ margin-top:0px; position: relative; top: -50px; }

Kediler Bilir

Yazar Yazmak Keyiftir 20.01.2010 Circa

Ormanın içinde bir yerde oturuyorsanız eğer,
Tabiata yakınsınızdır. Orada evrenin işleyişini, kurallarını çok yakın izlerseniz. Evreni kavrarken tümden gelimden ziyade tüme varımla izah edersiniz Allah'ı. Yaprak kıpırdar, rüzgar eser, yağmur yağar, fırtına çıkar. Ay ışığında göz kapaklarını açıp kapatan Baykuş'un gözlerinde, sabah erken kapınızın önüne gelen bebe kirpilerde, yeni doğmuş köpek, kedi yavrularında, soğukta balkon demirine konan kuşlarda, güneşle birlikte asmanın üstünden gelen sincapta hep O'nu görürsünüz. Evrenle, göl kenarındaki sazlar gibi eğilip kalkarak uyumlu yaşamayı ve paylaşmayı öğrenirsiniz. Kapınızın önüne bir mama kabı bırakır, rüzgar çanlarının yanına uçanlar için kış aylarında küçük margarin salıncakları asarsınız. Ayırt etmemeye gayret edersiniz birini diğerinden ama .. kedilerin yeri ayrıdır bende. Hele
siyah-beyaz olanlarının. Belki de içimin tek mevsimi sonbahara uygun olduğu için.
Bilinenin aksine, kedilerin allegorik hikayelerde ifade edildiği gibi metafizik bir dünyaları ve apayrı bir sevgi hissediş tarzları vardır. Kediler sevdiklerine ve evlerine sıtkı sadakatle bağlıdırlar. Kedilerin gözleri ancak ve ancak iki halde yollara düşer..
Birincisi, ölümlerinden önce ..
İkincisi, incitilip istenmediklerinde ..
Halk arasındaki söylecenin tersine nazik ve naiftir kediler. Biz anlamasak da son bir vedayı çok görmezler bize. Hep son kez gece gelir.. sabaha karşı yok olurlar ..

Kediler bilir ömürlerini ve istenmedikleri zamanları ..
Giderler uzuun yollara acı vermemek ve incitmemek için ...


edit post

2 yorum:

  1. Yazınızı okuyunca dayanamadım başladım ağlamaya ulu orta. Kedim geldi aklıma ve pencereden bakışları. Hoş benimki kuşlara bakıyor, iç geçiriyor ara sıra ama olsun. Ya giderse diye geçirdim içimden, kapkara oldu sanki birden içim. Kedilerin üzmemek için öldüklerinde kendilerini sakladıklarını bilirim, o kadar düşünürler işte sahiplerinin. Anlayamadığımız kadar çok bilirler bizi aslında.İyi ki varlar. Onlarla daha güzel hayat!Yazıdan sonra kedimin yanında aldım soluğu sevdim oynadım kulağına fısıldadım onu ne kadar çok sevdiğimi her gün yaptığım gibi. Şimdi biraz rahatladım. Çünkü onu sevdiğimi bildiğini, biliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Tuğba Hanımefendi !
    Onlarla birlikte yaşamaya başiladığımızda peşinen kabul ettiğimiz bir hayat gerçeği bu. Tüm sevdiklerimiz içinde geçerli değil mi?
    Ben burada biraz da sembolizma yapmaya gayret etmiştim ama sizi ağlatmışım. Sizi kırmadığım için özür dilemeyeceğim. Zira bazen onları sevmek gibi onlar için ağlamak da güzeldir. Su berekettir.. zenginliktir. O da bilir sizin onu ne kadar secdiğinizi..,

    YanıtlaSil

Sevgili Okuyucu!
Burada yazılanların tamamı birbirimize kimi zaman buruk kimi zaman ise hoşça vakit geçirtmek ve geçirmek arzusu ile yazılmış hikayelerden öte bir şey değil. Bu dünya yolculuğumuzda birbirimize hikayeler anlatıyoruz. Beğenenler birlikte yürümeye devam ediyorlar. Amaçsa bir farkındalık yaratarak önümüzden geçenleri görebilmek. Bakmakla Görmek arasındaki derin farkı vurgulamak veya izah etmeye çalışmak gücümüzce.Söylediklerimin altındaysa paylaşma arzusundan gayri hiç bir şey yok.

Yüzünüz hep ışığa ve sevgiye doğru olsun.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

© Petit Prince Template by Petit Prince For Petit Prince Blog