{ margin-top:0px; position: relative; top: -50px; }

İNCECİK BİR SINIR

Yazar Yazmak Keyiftir 12.05.2011 Circa


Evet .! Onlarla aramda kıldan ince bir sınır olduğunu küçüminnacık bir kadından öğrendim ve hep bir çekilim duydum.
Belki yaralarımdan, belki onların ayrılmaz parçaları dostlarından, belki de küçüminnacık kadının anlatışındaki lisanın mükemmelliğinden sebeptir çekilişim.
Öyle saf ve pazarlıksız bir dostluktur ki onların hissettikleri..
Tek bir lokma bile ayrı geçmez boğazlarından. Dostlarıyla köpek ve kedi maması yiyenlerinin dudak uçuklatacak, hayal dünyamızı ordan oraya savurarak onarılmaz tahribatlar yaratacak yaşanmışlıklarını, hayatın ortasında bizleri korumasız çırılçıplak bırakacak hikayelerini dinledim. Aslında onların içeride, benim ise dışarıda aciz, sefil olduğumu, yaşamlarındaki hakiki erdemleri fark ettiğimde anladım.
Sokaklarda yaşayan bu insanların, tüylü dostlardan bir tanesini edinmelerinin sebepleri nedir bilirmisiniz ?..
Bana göre cevapları;
Olabilecek tahminlerin aksine, ne kocaman insandır, ne büyük dosttur, dostluktur ve insancadır..
Yalnız kalmamak, konuşabilmek, soğuk günlerde birbirlerine sığınarak ısınabilmek.. Ve onları yaka paça korktukları pis hapishanelere götürecek polislerden, tecavüzden, öldürülmekten korunabilmek. Zira dostları onları ya koruyacak yada haber verecektir.
Peki, nedir bu dostluğun karşılığı ?.
Günlerce tek bir lokma girmemiş midelerinin isyanını azıcıkta olsa bastıracak birlikte yenilen 5. sınıf bir kutu köpek mamasıdır. Kör gözlerimize sefil gibi gözüken dostluklarında öyle kolayına herkesin gerçekleştiremeyeceği derin ve muazzam bir Adalet erdemi vardır.
Radyoda haberleri dinliyorum. Dışişleri bakanının, İstanbulda yapılan geri kalmış ülkeler toplantısında söylediği sözleri naklediyor spiker;

"Müslümanız biz, komşumuz aç yatarsa uyku tutmaz bizi"

Ya Bakanların Başı ! O müslüman değil mi ?
Yıllardır müslümanlığını ve inanç bütünlüğünü hep dile getiren !
Allaha teslim olmuş insan !
Bu ülkenin idaresine memur olan seçilmiş !
Ömer'in Adaletine soyunmuş olan !
AÇ VATANDAŞLARI VARKEN nasıl olupta uyuyor ????????





edit post

5 yorum:

  1. Oysa bu saydıkları değerler, sadece Müslüman olmanın değil İNSAN OLABİLMENİN en önemli hasletlerindendir!..Erdemli insan olan ve hayata evrensel bakabilen böyle sen'lik ben'lik yapar mı!..Yaratılmış tüm varlıklara böyle kıyar mı!..ağızlarından çıkan hiç bir söz gerçeklerle örtüşmez iken! söylediklerine (biad ederek teselli buldukları ve kendilerini kandırdıkları....(!!!) dışında kim inanır!.. aynaya baktıklarında orada gördükleri işte gerçek yüzleridir!..

    Toplum refah ve bolluk içinde!!!Hem kendileri uyuyorlar bir güzel hem de tüm insanları akıl tutulması içinde uyutmak istiyorlar!..

    onlar uyusun ama biz uyumayacağız işte!!..geçit yok bu zihniyetlere!.

    İyi haftasonları dilerim..
    Esen kalın...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ali İkizkaya!
    Görsel çok etkiledi beni...En güzel dost...Şanslı o kadar hırçın olmasına rağmen,benim en iyi dostum.Neyse kaptırdım gidiyorum:(Yazınızın sonuna gelince,eeeeeeeeeeen bal tutan parmağını yalar diye bir söz var.Bu müslümanlar içinde geçerli sanırım:((((
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Yorumcu Dostlar !
    Blogspot ne yazık ki son yaptığı çalışmada bundan 1.5 yıl önce uçurduğu yorumlar gibi yine bir çok yorumcu dostumuzun yorumunu silmiştir.
    Bu yüzden elimde olanları kopyala+yapıştır yöntemiyle tekrar yazmaya gayret edeceğim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Esmir !
    O kadar isabetli dile getirmişsin ki, saygı duyup şapka çıkarak önümde eğilmemek ne mümkün. Hep dilime pelesenk ettiğim bir örnek vardır. Namaz için Kabe ye dönüyoruz. Kaldır al aradan Kabe yi. Kim kime dönüyor ?. İnsan insanın Kabesidir. İşte senin dediğin gibi; aslında müslüman olmanın değil insan ve birey olmanın özüdür.
    Onların sözleri ve erdemleri nalıncı keseri kendi işlerine geldiği gibi. Başkalarına nafile.
    İnşallah Evrenin en güzel tezahürü olan insan olmayı öğrenir ve hakkımızı alırız, boyun eğmeyiz.
    Din bulunur da Vatan Bulunmaz.
    Yorumunuz için teşekkürler ve Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Gönül Çelen !
    Sen de takılmışsın bu kadim ve güzel dostluğun görseline. Ne muhteşem bir dostlukdur o.
    EE dediğiniz gibi bizim garip atasözümüzdür BAL TUTAN PARMAĞINI YALAR. Yetim hakkı bile varsa yalamamak lazım. Japon başbakanının son yaptığı aklıma geldi tam bu noktada. Adam artık maaş ve masraflarını almayacakmış. Deprem ve nükleer kaza da niye bir şey yapamadım, halkım ağlarken ben bu parayı alamam demiş.
    Gelin şimdi bizimkileri koyabiliyorsanız bir yere koyun.
    Yorumunuz için teşekkürler ve sevgiler...

    YanıtlaSil

Sevgili Okuyucu!
Burada yazılanların tamamı birbirimize kimi zaman buruk kimi zaman ise hoşça vakit geçirtmek ve geçirmek arzusu ile yazılmış hikayelerden öte bir şey değil. Bu dünya yolculuğumuzda birbirimize hikayeler anlatıyoruz. Beğenenler birlikte yürümeye devam ediyorlar. Amaçsa bir farkındalık yaratarak önümüzden geçenleri görebilmek. Bakmakla Görmek arasındaki derin farkı vurgulamak veya izah etmeye çalışmak gücümüzce.Söylediklerimin altındaysa paylaşma arzusundan gayri hiç bir şey yok.

Yüzünüz hep ışığa ve sevgiye doğru olsun.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

© Petit Prince Template by Petit Prince For Petit Prince Blog